Saturday, 28 January 2012

OMBAK RINDU versi taubat :)

L.O.V.E.

saya tak nak kita jadi macam orang lain.
saya nak berkat Allah !
biarlah awak fikir saya sombong, tak nak layan awak !
cuma kalau suatu hari nanti,
kalau awak rasa saya layak jadi ibu kepada anak-anak awak,
jumpalah mak ayah saya.
kita bercinta lepas nikah :-)

Thursday, 26 January 2012

keluar bersama housemate terciiiinta !

spanjang brada d johor ni, da byk tmpt aq n kwn2 aq serang. stiap kali outing, msti nk try tmpt baru. tbe2 lak smlm (7/1/12) aq n housemate aq 5 org sewa kete tnpe drancang.. ktorg kua nk bli brg utk klas.. pastu tbe2 lalul kt satu tmpt ni mse otw nk g larkin, Taman Merdeka! tmpt dye ffuhhh mmg cantik la! byk psgn pengantin tgh shooting kt ctu.. tmpt dye bersih n teratur la.. dye byk memorial psl pnjajah Malaysia dulu.. ktorg pn pe lg, singgah la snap pic kt ctu.. mmg terbaik dr Johor! :)



aq nampak pendek, oh tidak! zara, jgn gelakkn aq okay?








with zara yang suka bercerita




setelah penat berfikir cmne nk amik gmbr berlima, akhirnye ade
sorang kakak ni yg sudi amikkn gmbr ktorg. tq yea :)


tahun baru cina??

23/1/2012- tarikh ni merupakan tarikh yg penting bg Chinese. aq ngn kwn aq lak boleh pulak lupe ari ni cina raya. ktorg yg tnpe bfikir panjang trus hang kt shopping mall. sengal punya. padahal jelas2 kbnyakan owner kdai  kt kl ni rmai cina, apa lg. byk la kdai yg tutup. mula2 masa aq ngn mira tgh tunggu ktm, tbe2 aq npk org rmai plak kt tmpt tu. ktm plak smpai. amik ko, pnuh! dh pnuh, air cond dlm ktm tu plak xbfungsi dtambah lg dgn bau2 yg xspatutnya. koc wanita! ye aq msuk koc tu, tp npe ade laki ye?? benda cmni mmg slalu jd ble ktm pnuh. sampai je times square, aq pandang mira. aq ckp eh, ari ni raya cina kn? dia pn ckp la ye.. bbrapa saat lps tu dia ckp balik kt aq. eh, ni raya cina la xbyk kdai bukak.. adoi mira. rupanya aq ckp sorang2.. haha. ktorg pn glak jela n jln dgn harapan ade kdai bukak la.. sampai kt center, fuhh selamat! byk jgak kdai bukak. aq pn tman la mira bli baju. mse lalu je kdai baju pmpuan, alamak! nafsu aq sdikit tergugat. aq pn apa lg, aq tarik mira masuk kdai2 yg bjaya mnarik phatian aq. (tasneem1: mcm xpnah jejak kaki lak kt sne. tasneem2: yeke? tasneem1: padahal dh bratus2 kali kot. tasneem2: hehe). ktorg round2 n bli pe yg drancang je. skjap je ktorg kt sne. lps tu ktorg g midvalley. sampai je sne aq terserempak ngn housemate aq kt JB, ika. lps borak kjap, aq ngn mira jmpe kak rima yg da nk tunang n kwn2 kt bkas tmpt kje. lps tu ktorg amik la gmbr sket utk knang2an. adioss. ily readers! <3

bajet ala2 hana tajima la tu?

ni sambil tunggu cik mira siap, snap pic dulu ! :D



gambar2 di atas adalah gmbr Cik Mira yg plg comel pernah  bjalan d sbelah aq. he2
mira, ko nampak comel n ayu sgt pkai cmtuh. serious ni!

hehe. malu2 nk amik gmbr :p

Mencari ketenangan :)

24/1/2012- tuan punye blog bersama sebahagian ahli keluarganya pergi mencari ketenangan.. ape maksudnye?? jeng3! he2.. kitorang pergi anta abg (muhammad aiman) ke Terengganu la.. dye smbung blaja kt sne. sambil2 tu ktorg amik kesempatan yg ade utk beriadah dan bercuti dan mengambil angin dan merehatkan diri dan yg swaktu dgnnye :) ktorg grak agk lwat, dlm kul 4 pm. sampai dlm kul 9 pm. mak cik ktrog yg teramatlh baik hati sudi menjemput kami skluarga bermalam d rumah mereka yg tersangatlh bersih, kemas, dan selesa :) dr rumah diorg, Kuala Terengganu ke tmpt blaja abg xla jauh sgt, maka esok harinya kami kluar sdkit lewat, maka ibu dan ayh aq smpat lg bcerita pasal kedai yg jual keropok sdap2 kt ganu ni...
25/1/2012- lpas anta abg, ktorg amik kputusan utk bersiar2 kt bdr ganu ni sblum balik damansara.. antara tmpt yg smpat ktorg singgah: Pasar Payang, Dataran Shahbandar, Masjid Kristal, Pantai Rantau Abang, Pantai Kemasik, n smpat gak singgah kt (pantai ape? xdpt dkenalpasti namanye) tmpt nelayan menaikkn bot mereka.. seronok sbnarnye dpt tgk suasana kt kampung ni.. kte dpt blaja byk bnda baru.. kte juga dpt knal erti khidupan. slain dpt mensyukuri dgn apa yg kte ade.. dah suke sgt bjalan n snap picture, sampai lupe yg henfon aq ni xde bateri.. ape lg, kwn2 yg msj n kol sume xdpt nk lyn coz risau emergency nti, xdpt gune. sorry ye korang?? :) pjalanan yg mengambil mse lbih dr 12jam ni memberi berbagai memori wlaupn tnpe drancang n hnye aq,mak n ayh, serta adik kmbar je yg ade. dlm pkul 12am bru la ktorg smpai uma ktorg.. bjalan tnpe sdar mse blalu dgn pantas sekali.. ceh. haha.
ni ade beberapa scene yg smpat dsnap oleh photographer yg xbtauliah ni (aq la) dusshh..

tmpt blaja abg.. xdpt amik dari depan, dr dalam pun jadi la..

ni la tmpt nelayan naikkan bot dorang. dpt snap dari jauh je..

makanan kegemaran and WAJIB dbeli klo pergi pantai timur.. tmpt korang ade??
Jala Emas namanya. (btul ke eja cmtuh??)


sambil bjalan, solat jgn lupa. Masjid Terapung.
masjid yg sgt menarik seni binanya (dh mcm org seni plak)
  
tu dia.. adik aq 2 org ni, sampai je pantai trus amik mainan dorang n sepahkan  pantai.


sapa tu?? aq la.. konon nak kontrol ayu la mse tu tp xdpt nk mlawan
angin yg dh x sepoi2 bahasa.. kekuatan angin tu mampu
menerbangkn aq yg seberat 45 kg ni.

most precious person in my life. tiada duanya :)



credit to my sporting mum ever (fazlayatie) for  both picture. ily mum!


gmbr atas ni n bwh ni plak adlh gmbr yg smpat ktorg amik mse kt
Pantai Kemasik
aq nampak gemok! oh tidak.. ini hanyalah kesan dr tiupan
angin semata-mata. ya, tiupan angin! :D

Friday, 13 January 2012

wahai kaum hawa ♥

Tulang rusuk Adam yg hilang, biarlah dia yg mencari sendiri. Hawa pula, tunggulah dan bersabarlah, tak perlulah kamu yg mencari Adam. Kerana kamu tetap tulang rusuknya yg hilang. Dia akan datang mencari dan mengambilmu suatu hari nanti. Apa yg boleh kamu usahakan Hawa ialah berdoa agar Adam yg datang itu adalah Adam yg beragama, beramal dengan agamanya dan punya akhlak yg baik. Dengan kata lain dapat membimbing kamu ke jalan yg lurus untuk ke syurga.. :)