Thursday, 26 January 2012

Mencari ketenangan :)

24/1/2012- tuan punye blog bersama sebahagian ahli keluarganya pergi mencari ketenangan.. ape maksudnye?? jeng3! he2.. kitorang pergi anta abg (muhammad aiman) ke Terengganu la.. dye smbung blaja kt sne. sambil2 tu ktorg amik kesempatan yg ade utk beriadah dan bercuti dan mengambil angin dan merehatkan diri dan yg swaktu dgnnye :) ktorg grak agk lwat, dlm kul 4 pm. sampai dlm kul 9 pm. mak cik ktrog yg teramatlh baik hati sudi menjemput kami skluarga bermalam d rumah mereka yg tersangatlh bersih, kemas, dan selesa :) dr rumah diorg, Kuala Terengganu ke tmpt blaja abg xla jauh sgt, maka esok harinya kami kluar sdkit lewat, maka ibu dan ayh aq smpat lg bcerita pasal kedai yg jual keropok sdap2 kt ganu ni...
25/1/2012- lpas anta abg, ktorg amik kputusan utk bersiar2 kt bdr ganu ni sblum balik damansara.. antara tmpt yg smpat ktorg singgah: Pasar Payang, Dataran Shahbandar, Masjid Kristal, Pantai Rantau Abang, Pantai Kemasik, n smpat gak singgah kt (pantai ape? xdpt dkenalpasti namanye) tmpt nelayan menaikkn bot mereka.. seronok sbnarnye dpt tgk suasana kt kampung ni.. kte dpt blaja byk bnda baru.. kte juga dpt knal erti khidupan. slain dpt mensyukuri dgn apa yg kte ade.. dah suke sgt bjalan n snap picture, sampai lupe yg henfon aq ni xde bateri.. ape lg, kwn2 yg msj n kol sume xdpt nk lyn coz risau emergency nti, xdpt gune. sorry ye korang?? :) pjalanan yg mengambil mse lbih dr 12jam ni memberi berbagai memori wlaupn tnpe drancang n hnye aq,mak n ayh, serta adik kmbar je yg ade. dlm pkul 12am bru la ktorg smpai uma ktorg.. bjalan tnpe sdar mse blalu dgn pantas sekali.. ceh. haha.
ni ade beberapa scene yg smpat dsnap oleh photographer yg xbtauliah ni (aq la) dusshh..

tmpt blaja abg.. xdpt amik dari depan, dr dalam pun jadi la..

ni la tmpt nelayan naikkan bot dorang. dpt snap dari jauh je..

makanan kegemaran and WAJIB dbeli klo pergi pantai timur.. tmpt korang ade??
Jala Emas namanya. (btul ke eja cmtuh??)


sambil bjalan, solat jgn lupa. Masjid Terapung.
masjid yg sgt menarik seni binanya (dh mcm org seni plak)
  
tu dia.. adik aq 2 org ni, sampai je pantai trus amik mainan dorang n sepahkan  pantai.


sapa tu?? aq la.. konon nak kontrol ayu la mse tu tp xdpt nk mlawan
angin yg dh x sepoi2 bahasa.. kekuatan angin tu mampu
menerbangkn aq yg seberat 45 kg ni.

most precious person in my life. tiada duanya :)



credit to my sporting mum ever (fazlayatie) for  both picture. ily mum!


gmbr atas ni n bwh ni plak adlh gmbr yg smpat ktorg amik mse kt
Pantai Kemasik
aq nampak gemok! oh tidak.. ini hanyalah kesan dr tiupan
angin semata-mata. ya, tiupan angin! :D

No comments:

Post a Comment